Alla inlägg under oktober 2011

Av Emma Lindqvist - 16 oktober 2011 09:34

En ny värld har nu öppnat sig för mig, och jag hoppas att jag kan hålla mig fast vid denna fantastiska möjlighet till ett underbart liv tillsammans med någon som verkligen älskar mig!


Jag har nu fått en egen lägenhet i Landskrona, och även en sambo på samma gång. När Gintaras var hemma i Litauen insåg jag att jag faktiskt älskar honom, och att jag bara var rädd för ett nytt förhållande. Jag ville vara säker denna gången. 

Jag kan inte säga att jag är säker på att allt kommer att bli perfekt, att vi kommer att vara tillsammans för evigt, men allt är nytt och vi kommer från olika världar, och vi vill försöka få allt att fungera. Det är en jobbigt tid i början, innan man förstår varandra helt och hållet, hur man tänker och vad man prioriterar. 

Men jag vil ge det ett försök, eftersom jag älskar denna underbara människan, och han har fått mig att förändras en massa. Allt är inte en dans på rosor, mycket är upp och ner, det blir ofta kulturkrockar i vårt förhållande. Men allt det dära är värt det. 

Jag har en man som älskar mig och som jag älskar, allt annat kan man arbeta med. Det viktiga är att jag känner mig älskar och trygg, att jag känner att jag tillhör någonstans. 


Nu för tiden har jag börjat tänka väldigt mycket på saker och ting. Hur dum man var som trodde att man klarade allt, att man hade pengar att spendera eller att man hade vänner som gjorde lika mycket för mig som jag gjorde för dom. Tänker väldigt mycket på mamma, alltid, varje dag. Hon finns ständigt i mina tankar, och nu är det fem år sen hon försvann. Det är ofattbart, jag kan inte förstå hur mycket tid som har gått mig förbi utan att jag stannat upp och tänkt efter. 


Från och med nu måste jag börja tänka efter vad jag gör med mitt liv och med mina pengar, att jag ser till att skaffa mig ett bra liv som jag tycker är värt att leva. Jag har blivit vuxen allt för fort, och jag vill verkligen skaffa en riktig familj, jag längtar efter barn och familj, men inget av det kommer att fungera om jag själv inte mår bra. Så nu är det dags att ge mig själv en spark där bak och sätta igång och ordna upp mitt liv, på riktigt

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Emma var det, ja!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards