Alla inlägg under juni 2010

Av Emma Lindqvist - 22 juni 2010 22:03

Nu kommer ångesten på allvar.

Vi ska verkligen flytta, och det redan om en vecka, helt sjukt! Kan inte riktigt fatta att det är sant!


Att jag skulle bli ledsen över att flytta härifrån det kunde jag aldrig förstå, men nu kommer känslorna fram på allvar. Att man ska lämna de vännerna man har kärast kommer vara riktigt tufft!

Det är inte överdrivet många man kommer sakna här egentligen, men det finns några få stjärnor här i byn man verkligen kommer gråta en skvätt för att lämna. Kan räkna dom på mina tio fingrar dock, inte överdrivet många, men det är kvalitet, inte kvantitet, som räknas.


Känslorna kommer redan nu, både ångesten inför flytten, sen också massa konstiga känslor efter Kim. Det känns så jobbigt att allt hände på en gång.

Sen det alltid så heta ämnet, pengar! Det finns det aldrig särskilt gott om, inte hos mig i alla fall. Vet inte ens hur jag ska lyckas betala en enda räkning =/

Får väl se om farmor kan hjälpa mig med hyran till den nya lägenheten, i väntar på a-kassan.


Fick ett sött sms av en av mina käraste vänner här i byhålan, av Angi.


"Den som älskar utan att syfta till kärlekens samma mål, han är en som går till sjöss bara för sjösjukans skull." <3


Henne kommer det inte vara lätt att lämna bakom sig, det är en sann vän i alla väder, och jag kommer sakna henne så enormt mycket! Hoppas verkligen att hon också flyttar ner till Helsingborg i höst!


Får nog börja packa lite, har haft för mycket ångest för att börja innan. Men det börjar dra ihop sig lite nu...



Av Emma Lindqvist - 22 juni 2010 18:31

Jag kanske inte ska känna såhär,

men jag kanske borde lämna, lämna denna värld.

Lämna allting bakom mej för jag mår ju inte bra.

Mycket e skit och det känns som ett slag.

Ett slag mot mitt ansikte, vad ska jag göra då?

Snälla alla släpp mig, och bara låt mej gå.

Bara låt mej gå mot en ljusare värld,

för jag vill ju inte vara den jag är...


Jag hatar mej själv och jag hatar mitt liv,

men att det ska bli bättre om jag bara ger det tid.

Men det har gått för lång nu,

allting har blivit ett mörker,

jag letar överallt med hittar inte det jag söker...






Av Emma Lindqvist - 21 juni 2010 11:39

Ja, som jag trodde, allt gick åt helvete.


Kim är inte den underbara kille jag trodde han var. Eller så är han det, bara det att jag inte dög åt honom.

Hur kan man falla så för en människa, som jag gjort för honom, på så kort tid?

Söp mig full igår och grät hela kvällen, när jag vaknade i morse var ögonen helt igensvullna.


Jag får egentligen skylla mig själv, man ska inte lita på människor med snopp, dom ljuger alltid. Särskilt när man inte är så gammal så man förstår vad kärlek är. När man bara hoppar från person till person, och skiter i att man trampar någon på tårna eller att man sårar någon.

Det misstaget kommer jag aldrig göra igen, jag kommer aldrig lita på en kille igen. Jag hade glömt hur jävligt det var att vara kär, när det sen tar slut.


Den kille jag kanske egentligen vill vara med, sitter häktad tydligen. Det är kanske han jag har mest känslor för, och kanske alltid har haft? Han har alltid funnits i mina tankar, även när jag var tillsammans med J.


Fan vad man är dum ibland och går rakt in i fällan, det kommer definitivt inte upprepas!


Har iaf haft en bra helg med Josse och gänget <3

Av Emma Lindqvist - 16 juni 2010 22:32

Hm, allt känns skumt, ska vi verkligen flytta? Vilka är ens vänner? Försummar jag folk för att jag träffar Kim, som Sofie?


Jag är verkligen kär, Kim är en riktigt fin kille, underbar på alla sätt och vis. Saknar honom en jävla massa när vi inte är tillsammans. Känns mysigt att vara så kär igen, känns som att det faktiskt kan bli ett bra förhållande, lite tidigt att säga något, men det känns bra! <3


Men nu är det lite strul med saker i samband med flytten till Bjuv, vi fick inget jobb, någon annan hade fått våra platser. Det känns lite sådär, att vara arbetslös igen =/

Kanske inte det mest roliga jobbet, men det var ett jobb i alla fall. Jag har ingen aning om hur pengarna ska räcka till, jag har ju en del skulder kvar att betala, och dubbla hyror.

Det är dessutom bråttom med kontraktet, annars har vi inte ens en lägenhet. Jag blir stressad av allt detta, jag vill bara gräva ner mig och komma fram igen när allt är löst.


Det är jobbigt att alltid behöva lösa saker själv, att man inte får hjälp från någon. Jag kan aldrig be någon om hjälp, eftersom att den jag bad om hjälp sist, bad mig dra åt helvete, min moster. Jag saknar nog henne lite, tyvärr. Jag vill inte göra det, men jag gör nog det. Kan dock inte svälja min stolthet och ringa henne, för det är hon som borde göra det, och dessutom be om ursäkt. Hon är den som ska agera förälder för mig, eftersom mamma är död, men hon verkar inte förstå det, hon verkar inte bry sig. Hon vet inte ens att jag ska flytta, hon vet inte att jag inte har något jobb, hon vet ingenting om mitt liv längre. Kanske lika bra.


Jobbigt med alla tankarna som snurrar i huvudet jämt, jag orkar inte tänka. Jag orkar inte lösa allting själv.


KIM<3

K

Av Emma Lindqvist - 13 juni 2010 23:02

Mhm, så vad har hänt?


Träffat Kim, grabben från folkrace-tävlingen i Ripa, så nu är vi ett par. Känns underbart! Han är underbar. Snäll, söt, underbar på alla sätt o vis, absolut inget o klaga på. Riktigt mysigt pojk, är riktigt lycklig! <3


Sweden Rock Festival har också kommit och gått över, tyvärr dåligt väder, har därför bara varit där en liten stund varje dag och tittat till det lite. Inget kul direkt, bara massa fylle, det har man ju växt ifrån nu ;)


Har umgåtts med lillebror Freddi en massa också, riktigt jävla skoj har vi haft! Längesen jag har skrattat så mycket som dessa dagarna! Älskar dig lillebror! <3


Saknar Sofie som tusan dessa dagarna, inte träffat henne sen i tisdags, mer är 5 min två dagar... Men hon  har haft det kul på rock, och jag har haft det mysigt med Kim, och Freddi =)


Tänker på dig dag som natt, du gör mig så lycklig, saknar dig när jag inte är med dig, myser när jag är i ditt sällskap, grabben! <3

Av Emma Lindqvist - 9 juni 2010 00:26

I helgen var det folkrace, verkligen kärlek! Älska älska älska =)

Världens bästa sport, finns inget bättre.

Underbart väder, underbara vänner, grymma körningar, och framåt slutet även en underbart söt grabb ;)

Härlig dag med mycket kärlek till allt! <3


Söndag, slappedag, men ändå fylld med nyfikenhet och kärlek (?)

Fick numret till den söta pojken från lördagens folkrace-tävling, och smsade med honom hela dagen, pirrade i hela magen!

Fjärilarna tog fart och tumlade runt där inne.


Tisdag morgon, den söta pojken kommer till Bromölla.

Riktigt nervös och pirrig i hela kroppen, han är verkligen underbart söt och trevlig!

Har haft en mysig dag, med massa kärlek om man kan kalla det det (?)

Vet iaf att jag verkligen tycker om honom, jag är kär!

  Det har aldrig hänt att jag fallit för någon så fort, jag bara föll pladask för honom, och jag saknar honom efter att han åkt iväg.

Saknar hans doft, hans leende, han skratt, hans röst, saknar allt med honom!

Längtar till nästa gång jag får träffa honom, det bubblar upp över mina öron, runt i hela min kropp <3


Kärlek vid första ögonkastet! <3

Av Emma Lindqvist - 4 juni 2010 15:46

Underbart väder!


Fick lägenhet i Bjuv igår, underbart att veta att man snart flyttar, dock inser man att det man gör nu sista månaden man bor kvar i Bromölla gör man kanske för sista gången, som att mysa med en film, åka o bada, festa och allt annat. Det känns väldigt konstigt att flytta ifrån det som har varit ens hem i snart 12 år, konstigt att man bara ska lämna allt nu. 

Ska dock bli skönt och komma härifrån, börja om på nytt, nya vänner, nytt jobb, ny stad, nytt liv! Man kanske trivs, kanske inte.


Är helt jävla underbart att vara så fri att man bara kan flytta var man vill, inget som håller en kvar här precis, mer än vännerna som verkligen betyder något. Dom man verkligen älskar...

Det kommer vara jävligt jobbigt att lämna dom bakom sig, tur att det inte är halv jorden runt. Det är trots allt inte alls långt hemifrån, ligger ju faktiskt också i Skåne.


Sommaren är kommen och första doppet är avklarat, lite kallt men va fan! =)

Presentation


Emma var det, ja!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards