Alla inlägg under oktober 2010

Hem

Av Emma Lindqvist - 28 oktober 2010 08:26

Idag åker vi "hem", ja, hem till Bromölla i alla fall. Man kan fortfarande kalla det hem, där har man växt upp och haft mycket kul, men även mycket tråkigheter.


Ska bli skönt att komma från Helsingborg ett tag, just nu finns inte så mycket att hitta på här borta. Turade lite till Danmark igår dock, det var nog det mysigaste som hänt på ett tag.


Skönt att komma bort, glömma alla bekymmer, glömma allt jobbigt för en helg.

Men jag kommer saknar min älskling något fruktansvärt, han finns alltid i mina tankar.


Älskar dig Micky! <3

Av Emma Lindqvist - 26 oktober 2010 09:43

Pengar in, och alla ut lika fort igen. Alltid lika underbart att betala räkningar.

Ångest? Nej då, inte alls. Bara så man skulle ville skjuta sig själv.

Jag undrar hur i helvete man kan ha så mycket räkningar jämt? Det borde vara lag på att inte ha så mycket.


Men en sak kan jag ju trösta mig med, att alla skulder snart är betalda. Men dock har jag inte kunnat betala mina två lån varken denna eller förra månaden, det är riktigt stor ångest. Känns som att dom aldrig kommer sjunka.


Undrar lite hur fan man ska lyckas hålla sig flytande innan alla skulder betalats och ekonomin kommer på fötter? Över ett år har jag försökt hålla huvudet ovanför vattenytan, men snart har jag fan fått nog. Man kanske skulle låta Kron-Kalle komma och ta allt man äger så slipper man det bekymret sen?


ÅNGEST!

Av Emma Lindqvist - 24 oktober 2010 18:10

Söndag, borde varit veckans tråkigaste dag, men inte denna veckan.

Måste ha varit veckans höjdpunkt.


Sofie gjorde underbar middag idag, och Läffe kom på besök, eftersom vi bjudit med honom på fotboll idag. Lite öl också, gott!

HIF- Åtvidaberg, naturligtvis segrade HIF, skånes stolthet! 3 - 0 blev resultatet.


Detta måste ha varit helgens, om inte veckans, roligaste dag!

Av Emma Lindqvist - 23 oktober 2010 23:02

Tråkig jävla helg alltså. Finns inte mycket att göra utan pengar direkt.

Allt kostar, tyvärr.

Att sitta hemma på helgen är precis som alla andra dagar, inte göra ett dugg, bara sitta och vara rastlös.


Ibland undrar man om man skulle stannat i Bromölla? Var det så mycket bättre att flytta till Helsingborg? Vad är bättre här?

Inga vänner, inga pengar, ingenting....

I Bromölla fanns i alla fall vänner som alltid fanns när man hade tråkigt. I Bromölla hade man för det mesta roligt. Men all fylla? Nej tack, inte igen. 


Jag har i alla fall Sofie och Micky, de två som betyder mest i mitt liv.

Av Emma Lindqvist - 22 oktober 2010 16:04

Igår målade vi om vår bil, rollad mattsvart blev den, mycket grann!

Synd att den inte startar bara, riktigt tråkigt att den alltid ska krångla. 



Lilleman har fått ett jobb, skönt att det har löst sig för honom, så han kan få ihop lite pengar han också. Är glad att han fått ett jobb, han är en riktigt duktig arbetare.


Och pengarna lyser med sin frånvaro, alltid sån ångest för pengar. Det är ett helvete att alltid behöva leva som en kyrkråtta, och inte kunna handla utan att få ångest.

Hoppas på att det snart löser sig, att man snart ska få lite pengar över till att kunna göra något kul.


Alltid samma ångest...

Av Emma Lindqvist - 20 oktober 2010 21:21

Underbar dag idag!


Hämtat våra HIF-biljetter till söndagsmatchen mot Åtvidaberg, heja HIF!

Ekonomihandlat med sambon idag, det var billigt. "LL:s är billigt!" /Sofie


Mysmiddag med henne och min älskade Micky, fläskfilé med potatisgratäng och annat gott. Tatueringar resten av kvällen, spännande att få se våra friends-for-life tatueringar!


Sofie och Micky, det är ni som får mitt liv att bli till det bästa, det är ni som finns där för mig när allt går åt helvete, det är ni som får mina mörkaste dagar att bli de ljusaste i världen!


Jag älskar er båda otroligt mycket, på olika sätt! Kommer aldrig att glömma er, ens för en sekund, det är ni som alltid finns i mina tankar!


Av Emma Lindqvist - 19 oktober 2010 20:24

Mja, inte så mycket att skriva här egentligen, men får väl uppdatera lite grann och släppa ut lite tankar.


Håller just nu på att flytta in i den nya lägenheten i stan (Hbg), vilket går ganska bra. Bara en väldigt liten del kvar i Bjuv att flytta hit, sen är vi hemmastadda i vår nya lägenhet. Ska bli mysigt att flytta in helt och hållet här, lite mer plats för oss alla.


Med kärleken flyter allt på som en dans på rosor, Micky är underbar på alla sätt och vis. Han bor mer eller mindre hos oss nu, därför är det bra att vi kan vistas i den nya lägenheten redan nu. Annars hade det antagligen varit ganska tuff för oss alla.


En positiv sak, som jag är riktigt glad för, är att jag inte har några skulder kvar, mer än en, kanske två småskulder, som inte är direkt ett problem. Har det på avbetalning några månader till, sen är allt borta. Det är en riktigt stor lättnad!

Det är nu man kan börja leva igen!


Hade däremot inte tackat nej till ett jobb, det hade varit skönt med ett jobb efter 5 månaders arbetslöshet. Man blir riktigt rastlös, och deprimerad av att inte ha ett jobb. Väldigt frustrerande när man inte får särskilt mycket pengar att röra sig med.


Hoppas på det bästa, men med en sån underbar sambo som Sofie kan det inte gå bättre! =)

Presentation


Emma var det, ja!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards