Alla inlägg under maj 2010

Av Emma Lindqvist - 31 maj 2010 18:34

Annorlunda helg, hemifrån och ändå inte haft särskilt mycket hemlängtan...


I fredags började dagen med sol, sen började det regna, så Sofie och jag bestämde oss för att göra något annorlunda, nämligen tjejgrejer! Vi la på oss ansiktsmask och filade naglarna och målade dom, o drack lite vin o öl och myste. Sen blev det sol igen, och vi kom igång lite efter vinet, så vi duschade och fixade oss och stack till landskrona, till Hyddan. Väldigt konstig kväll, konstiga människor som bara stirrar och är allmänt otrevliga och störiga...


Lördag morgon åkte jag vidare till Hässleholm, till farmor. Längesen man träffades, mysigt och komma bort till familjen ett tag. Var och handlade och gjorde mat ihop =)

Lade mig i badkaret en stund, fan vad härligt det var! Längesen man badade, riktigt jävla skönt!

Så kom pappa och hämta mig, så körde vi och hämtade storebrors tjej och barn och drog ner på stan för att titta lite på cruisingen. Jävligt rolig tjej, den! Mycket härlig och rolig, och fina barn också.

Senare på kvällen hittade jag mina underbara söta vänner, åkte runt lite i deras bil och hade mycket trevligt!


Söndag, morsdag, en jobbigt dag...

Cyklade upp till minneslunden i Hässleholm, mycket fin plats. Satt en stund och mindes mamma, som hon var och som hon blev, vår tid tillsammans. Ibland förstår man varför saker händer så som dom gör, t.ex när jag flyttade från pappa och hem till mamma, det måste ha varit för att jag skulle få den tiden med henne innan hon försvann från mig. Hade jag inte flyttat till henne hade jag aldrig fått den tiden med henne innan hon blev sjuk och försvann, vilken jag är väldigt glad över att jag fick! Ångar inte en sekund att jag gjorde det, det enda som är tråkigt med det hela är att jag gick miste på alla nära och kära i Hässleholm, som pappa, farmor, kusiner, vänner, skolkamrater och alla andra som man miste kontakten med. Men alla dom är fortfarande i livet, och det finns ännu tid att lära känna dom igen. Det är det jag håller på med nu, lära känna pappa och släkt och vänner igen i min gamla hemstad.

Mysigt och sitta och tänka tillbaka på hur det var när man var liten, var man gick i skola, vad man gjorde med sina vänner.

Tog mig en cykeltur runt Hässleholm, eller en bit runt bland mina gamla kvarter och det jag minns från tiden då man bodde där.

Härlig cykeltur med mycket tankar och minnen...

Morsdagsmiddag hos farmor med pappa och farbror Mats.


Måndag, flyttdag för pappa. Upp klockan 6 och äta frukost och hämta släp och börja lasta. Trött och seg som fan, men vad gör man inte.

Flytta från tredje våningen, till tredje våningen! Fy fan vad det var jobbigt med alla förbannade trappor! Det värsta är att vi snart också ska flytta, hoppas inte vi har lika mycket att bära, orkar inte släpa på en massa lådor!


Nu sitter man hemma efter en relaxed helg i sina gamla hemtrakter, orkar inte göra så mycket just nu. Snart dags och sova kanske?


Imorn ska vi titta på lägenhet i alla fall, jag och Sofie. Hoppas verkligen vi får den, så vi kan flytta ner till Helsingborg snart och börja jobba så pengarna rullar in igen! =)

Av Emma Lindqvist - 26 maj 2010 21:45

Pratat med farmor idag, ska sova hos henne i helgen.

Känns skönt att äntligen ha kontakt med henne och pappa igen, efter 11 års tystnad. Nu är dom två den enda familj jag har kvar.

Efter att mamma dog, hade jag min moster, iaf för ett tag. Sen vände hon mig ryggen också och jag fick klara mig själv.

I julas förra året tog pappa kontakt med mig igen, och jag blev väldigt chockad och upprörd. Efter alla dessa år av "hat", vad ska man då göra? Alla saker vi sagt till varandra, som sårar varandra, kan man bara se bortom det? i detta fallet, ja! Det var den enda familjen som fanns kvar för mig, och jag är väldigt glad att jag fortsatte hålla kontaken med dom.


Dock berättade farmor för mig för några månader sen att hon fått KOL och jag blev ganska orolig. Dock försäkrade pappa mig om att det inte var någon fara.

Men idag när jag pratade med henne hade hennes läkare berättat att det inte alls såg så bra ut, och det gör mig jävligt orolig! Jag vill inte mista henne också. Jag behöver henne. Jag orkar inte med ett bortfall till ur min familj, särskilt inte nu när jag håller på att lära känna dom igen. Farmor har alltid varit så underbar, jag klarar inte av att mista henne också. Vet inte alls hur det kommer att gå med henne, eftersom jag inte vill fråga henne om det. Men jag är väldigt orolig och ledsen över att få höra att det verkar gå åt fel håll...


Älskar dig farmor <3

Av Emma Lindqvist - 26 maj 2010 12:58

Igår var den bästa dagen på länge!


Åkte till Helsingborg med hjärtegullet Sofie för anställningsintervju för båda två. Det gick skitbra, och båda fick jobb på samma ställe! :)


Lyckliga som vi var efter ett så fint besked, tog vi båten över till Danmark för att fira. Härligt väder och några cider på båten =)


Gick runt på någon gågatan i Helsingör och bara tittade lite, skönt och komma bort o göra något på impuls igen :)

Köpte en back öl och åkte tillbaka till Sverige igen och hoppade på tåget hem till lilla Bromölla.

Åkte vidare till Olofström och drack lite öl hos Sonny, sen somnade man gott efter en hel dag av massa trevligheter!


Hoppas nu bara på en lägenhet, letar som en galning nu, så vi kan flytta och börja jobba så fort som möjligt! =)

Av Emma Lindqvist - 24 maj 2010 22:08

Denna dagen har det inte hänt särskilt mycket.

Var ute och gick i morse i 1.5 timme med finaste Sofie :)


När jag kom hem fick jag ett samtal om anställningsintervju i Helsingborg, så i morgon åker vi ner och förhoppningsvis får jobb!

Hade varit underbart att få ett jobb, då fattas bara en lägenhet där nere också sen är allt klart!

Längtar något fruktansvärt tills man slipper bo kvar i denna byn. Allt är så trist här, förr var alla vänner och alla kunde umgås med alla. Alla var glada, och alla hade roligt med varandra! Nu verkar alla tröttnat på varandra, och det är inge roligt att vara kvar.


Finns inget som håller en kvar här, varför skulle man stanna?

Känns skönt att bara kunna lämna allt bakom sig, utan att bry sig. Några vänner kommer man sakna ihjäl sig efter, men det är inte så långt till Helsingborg, det finns alltid tåg eller buss som går åt båda hållen, så det ska nog inte vara några problem.


Hoppas på både jobb och lägenhet snart! =)

Av Emma Lindqvist - 23 maj 2010 23:33

Legat i sängen hela dagen, fram till kl 5 då jag fick ett upprörande samtal gällande en av mina bästa vänner. Blev jävligt arg, ledsen och besviken och ringde till Angi, så vi tog bilen och körde till Ronneby. Tyvärr kunde vi inte ordna det vi kört upp för, men vi lyckades prata lite med henne i alla fall. 


På vägen hem stannade vi till på en lektplats i Karlshamn, där vi lekte av oss lite, det behövde vi verkligen! Vi hade riktigt roligt, och det måste vi göra om!

På lekplatsen två dagar i rad? Det måste vara något fel. Men det är roligt som tusan att få vara barn igen, det behöver man ibland :)

Sen stannade vi på den gyllene måsen för en banan/chokladmilkshake, den var fruktansvärt god! Bättre än någon annan milkshake jag smakat! Det får bli min nya favorit =)


Nu sitter jag här, tänker på dagen som varit, vad man ska göra för en vän som inte verkar bry sig längre, en vän som tar idioten till ex i försvar, trots att han gjort henne så mycket skada. Vad gör man?

Jag gör allt jag kan för att få henne att komma bort, men om hon inte vill? Vad gör man då?


Lite tankfull dag detta, tänker mycket på mamma. Saknar henne fruktansvärt mycket, önskar att hon fanns kvar här hos oss. Jag vet inte hur jag lyckats klara mig utan henne i 3.5 år, jag kanske inte har fattat riktigt att hon är borta?

Alla pratar gamla minnen om henne med mig, folk förstår nog inte hur jobbigt det är att lyssna på alla glada, roliga minnen alla har av henne.

Jag behöver henne just nu, jag saknar henne riktigt jävla mycket! Jag vill inte att det ska vara så här! Hur kan ens människas liv ta slut innan ens 40-årsdag?


Mamma, jag önskar du var här!

Jag älskar dig så otroligt mycket, jag vill ha dig här! <3

Av Emma Lindqvist - 23 maj 2010 00:21

Mycket mysigt att träffa Cilla och Thea med familj idag, och Thea fick åka karusell för första gången, på Holje marknad! :)

Thea har blivit så stor, ångar ganska mycket att jag inte funnits där under hennes uppväxt, trots att hon bara är snart 8 månader. Men tiden går snabbt, därför ska det bli ändring på det hela, nu ska jag försöka träffa dom så ofta jag bara kan, för att ta igen all förlorad tid!

Sötaste barnet i världen är hon, Thea, finns inget sötare! :)



Träffade ett par glada, söta vänner efter att ha sagt hejdå till Familjen Underbar =)

När vi var på väg mot Holje igen, hittade vi en gigantisk lekplats, där vi stannade och lekte lite. Det var det roligaste vi har gjort tillsammans på länge, att bara kunna släppa loss och vara barnsliga för en stund, det var helt underbart! Inga sura miner, alla var bara glada och hade roligt ihop!

Saknar att se alla så glada alltid, längesedan man festade med folk som faktiskt hade kul tillsammans.


Nu är denna dagen över, men jag hoppas på flera såna här fina dagar =)

Älskar er vänner och tack för en mycket, mycket rolig dag!

<3

Av Emma Lindqvist - 22 maj 2010 11:19

Gårdagen var mycket intressant, massa glada härliga vänner träffade man.

Bland annat en gammal förlorad vän som jag inte träffat på snart 4 år träffade jag över en fika, det var riktigt skönt att se honom igen! Lika söt och charmig som sist jag träffade honom =)


Blev lite slöande mitt på dagen, men sen drog vi ut en sväng med den lånade bilen med en annan saknad vän :)


Blev en fest och puben senare på kvällen, dock nykter eftersom jag körde. Hade trevligt ändå, träffade världens sötnos, du gör mig väldigt glad ska du veta ;)

En mycket trevlig dag med massa riktiga äkta vänner, som man kan lita på! <3



Idag blir det marknad med världens bästa "syster" och hennes bebis, som för övrigt är världens sötaste barn! Ska bli mysigt och träffa dom igen, det var ett bra tag sen sist jag såg dom!


Har bestämt mig för att försöka hålla kontakten med alla gamla vänner. Man måste hålla kvar i dom som verkligen betyder, även om man inte pratar eller träffas på ett tag. Det viktiga är att man inte glömmer bort vilka som är ens vänner, att man faktiskt hörs av ibland och inte försummar varandra.

Skit i alla som bara tar energi från en, man ska bry sig om dom som verkligen bryr sig tillbaka. Skit i folk som bara tar och tar och aldrig ger någonting tillbaka. Det har jag lärt mig, har gjort det misstaget för många gånger. Har försummat de som verkligen betyder något och istället ställt upp för de som bara utnyttjar folk för att de har pengar eller bil eller är för snälla för att neka dom hjälp.

Jag skulle aldrig neka att hjälpa någon, men jag har lärt mig att inte vara för snäll längre. Man får ingenting för att vara snäll mot vissa folk, är trött på att folk bara skiter i andra människor.


Ha en bra dag allihopa! =)


Av Emma Lindqvist - 20 maj 2010 23:18

Jaha, då har man börjat blogga då :)


I morse var jag och Sofie ute med Sandra B och Colin-Hund och powerwalkade, i 1.5 timme! Skithärligt med solen som lyste upp skogen så fint, men vi var ganska slöa och svettiga när vi kom hem igen!


Eftersom solen äntligen tittat fram, fanns det väl bara en sak att göra? SOLA!

Riktigt nice och ligga på gräset och steka lite, dock stekte vissa lite mer än andra! ;)

Sofie brände sig lite grann, dock väldigt imponerad att hon inte gnällt en enda gång över det! Hon ser verkligen ut som en kräfta, men hon är lika go för det :)


Sen var det ju hockeyn, Sverige-Danmark. Vi krossade danskjävlarna! Härligt att se att Sverige fortfarande är bra på ishockey! Gillar och titta på det, det är lite mer power i ishockey än vad det är i fotboll, här får dom i alla fall tacklas!


Taggade som vi var efter segern i hockeyn, så bestämde vi oss för att upp och springa en liten kvällsrunda, det var jäkligt skönt! Blev ganska mycket springande också, halva rundan iaf, vi var ute en timme. Så konditionen börjar tränas upp nu, så det finns kanske hopp om lite kiloras? :)


Det var allt för mig idag!

Tack för mig! <3

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Emma var det, ja!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards